dinsdag 22 december 2009

De operatie is goed gelukt!

Vandaag om 08.00 uur is mama opgenomen in het ziekenhuis te Hardenberg.
eerst was er een gesprek met een verpleegkundige van de afdeling chirurgie,
tegen 09.30 uur kon mama lopend naar de röntgen afdeling waar ze met behulp van radioactief vloeistof het kankergezwel op konden zoeken met een scanapparaat, er werden 3 foto's gemaakt die per stuk 5 minuten duurde om te maken. De locatie is met een naald en een slangetje gelocaliseerd zodat de chirurg tijdens de operatie het gezwel kan vinden, ook was de bedoeling om de schildwachtklier (max. 3 stuks) hierdoor zichtbaar te maken maar dit is helaas niet gelukt.

tegen 13.30 uur werdt mama in operatiehemd en al, in bed naar de operatiezaal gereden, hiervoor is er op de afdeling al een infuus geprikt waar de pretnison voor haar longen al door is gelopen in de "goed"rechter hand.(het gezwel zit links)
Chirurg: Maier.
anesthesioloog: Ed Lim



de operatie is gelukkig goed gelukt en ze heeft geen drain dit is een goed teken!
we hebben nog geen arts gesproken over het hoe het allemaal is verlopen, maar dat horen we morgen (woensdag).


om 18.00 uur heeft mam al een beschuitje op met een kopje thee gegeten en met het bezoekuur om 20.00 uur had ze alweer een kopje koffie in haar hand, dus niet misselijk! gelukkig maar.
ze was goed aanspreekbaar en had alweer praatjes, wat ze later weer moest bezuren omdat ze er erg moe van werd.



we zijn erg blij en God dankbaar voor hoe het nu met haar gaat.
zoals het nu lijkt mag ze woensdag al weer naar huis, super hé!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten